Давня мудрість |
Оберіть собі роботу до душі, і вам не доведется працювати жодного дня у житті......
Мудрість |
Наші нагороди |
---------------------------------
---------------------------------
---------------------------------
---------------------------------
---------------------------------
---------------------------------
---------------------------------
|
|
Нижнє Селище - Нижньоселищенська ЗОШ I-III ступенів
Нетрадиційні форми роботи з батьками
До нетрадиційних форм роботи з батьками належать: • тематичні консультації; • батьківські читання; • батьківські вечори; • батьківські тренінги; • батьківські ринги.
Тематичні консультації. У кожному класі є учні й сім’ї, які переживають ту саму проблему, зазнають ідентичних труднощів особистісного й навчального плану. Іноді ці проблеми носять настільки конфіденційний характер, що їх можна вирішити лише в колі тих людей, яких ця проблема поєднує, і розуміння проблеми й один одного спрямоване на її спільне вирішення. Для того, щоб тематична консультація відбулася, батьки повинні бути переконані в тому, що ця проблема стосується їх й вимагає невідкладного вирішення. Батьків запрошують для участі у тематичній консультації за допомогою спеціальних запрошень. У тематичній консультації повинні брати участь фахівці, які можуть допомогти знайти оптимальний варіант вирішення проблеми, зокрема соціальний педагог, психолог, сексолог, представник правоохоронних органів тощо. У ході тематичної консультації батьки одержують рекомендації з питань, які їх хвилюють.
Орієнтовна тематика консультацій для батьків 1. Дитина не хоче вчитися. Як їй допомогти? 2. Погана пам'ять дитини. Як її розвивати? 3. Єдина дитина в сім’ї. Шляхи подолання труднощів у вихованні. 4. Покарання дітей. Якими їм бути? 5. Тривожність дітей. До чого вона може призвести? 6. Занадто сором’язлива дитина. Шляхи подолання проблеми. 7. Брутальність і нерозуміння в сім’ї. 8. Талановита дитина в сім’ї. 9. Друзі дітей – друзі домі чи вороги? 10. Три покоління під одним дахом. Проблеми спілкування.
Батьківські читання. Ця форма роботи з батьками дає можливість не тільки слухати лекції педагогів, а й вивчати літературу з проблеми й брати участь у її обговоренні. Батьківські читання можна організовувати в такий спосіб: на перших зборах на початку навчального року батьки визначають питання педагогіки й психології, які їх найбільше хвилюють. Учитель збирає інформацію й аналізує її. Разом зі шкільним бібліотекарем та іншими фахівцями визначаються книги, за допомогою яких можна одержати відповідь на поставлене запитання. Батьки читають книги, а потім використовують рекомендовану літературу в батьківських читаннях. Особливістю батьківських читань є те, що, аналізуючи книгу, батьки повинні викласти власне розуміння проблеми і знайти підхід до її вирішення після прочитання книги. Батьківські вечори. Ця форма роботи прекрасно здружує батьківський колектив. Батьківські вечори проводяться в класі 2-3 рази на рік без присутності дітей (можна з дітьми). Теми батьківських вечорів можуть бути різними. Головне – вони повинні вчити слухати й чути один одного, самого себе.
Орієнтовні теми батьківських вечорів: • «Перші книжки дитини» • «Друзі моєї дитини» • «Свята нашої сім’ї» • «Пісні, які співали ми й співають наші діти» та ін..
Батьківські тренінги – це активна форма роботи з тими батьками, які усвідомлюють проблемні ситуації в сім’ї, хочуть змінити свою взаємодію із власною дитиною, зробити її більш відкритою й довірливою. У батьківських тренінгах повинні брати участь по можливості обоє батьків. Від цього ефективність тренінгу зростає, і результати не змусять себе чекати. Найчастіше тренінг проводиться з групою, що складається з 12 – 15 осіб. Батьківські тренінги будуть успішними, якщо всі батьки братимуть у них активну участь і регулярно їх відвідуватимуть. Щоб тренінг був результативний, він повинен включити в себе 5 – 8 занять. Батьківський тренінг проводиться, як правило, психологом школи, що дає можливість батькам на певний час відчути себе дитиною, ще раз емоційно пережити дитячі враження. З найбільшим інтересом батьки виконують такі тренінгові завдання, як «дитячі гримаси», «улюблена іграшка», «мій казковий образ», «дитячі ігри», «спогад дитинства», «фільм про мою сім’ю».
Батьківські ринги – одна з дискусійних форм спілкування батьків і формування батьківського колективу. Батьківський ринг готується у вигляді відповідей на запитання з педагогічних проблем. Питання обирають самі батьки. На одне запитання відповідають дві сім’ї. У них можуть бути різні позиції, різні думки. Інша частина аудиторії в полеміку не вступає, а лише підтримує думки сімей оплесками. Експертами в батьківських рингах виступають учні класу, визначаючи, яка сім’я у відповідях на запитання була найбільш близька до правильного трактування.
І традиційні, і нетрадиційні методи та форми взаємодії класного керівника з батьками учнів ставлять одну спільну мету – щастя підростаючої особистості, яка входить у сучасне культурне життя. |
|
Корисні посилання |
-----------------------------
-----------------------------
-----------------------------
----------------------------- |
Зверніть увагу |
При відтворенні інформації з офіційного сайту Нижньоселищенської ЗОШ I-III ступенів посилання на nselishche.at.ua обов'язкове (для інтернет-ресурсів обовязкове гіперпосилання). |
|