Давня мудрість |
Оберіть собі роботу до душі, і вам не доведется працювати жодного дня у житті......
Мудрість |
Наші нагороди |
---------------------------------
---------------------------------
---------------------------------
---------------------------------
---------------------------------
---------------------------------
---------------------------------
|
|
Нижнє Селище - Нижньоселищенська ЗОШ I-III ступенів
Традиційні форми роботи з батьками
До традиційних форм роботи з батьками належать: • батьківські збори; • загальношкільні й громадські конференції; • індивідуальні консультації педагога; • бесіди; • відвідування вдома.
Батьківські збори. Однією з головних і найпоширеніших форм роботи з усіма батьками є батьківські збори. Батьківські збори можуть бути: організаційними; поточними або тематичними; підсумковими; загальношкільними і класними. Етапи батьківських зборів 1-й етап. Організація батьківських зборів. 2-й етап. Підготовка сценарію й проведення зборів. Будь-які збори повинні містити 5 обов’язкових компонентів: • аналіз навчальних досягнень учнів класу; • ознайомлення батьків зі станом соціально-емоційного клімату в класі; • психолого-педагогічна освіта; • обговорення організаційних питань; • особисті бесіди з батьками. 3-й етап. Осмислення підсумків батьківських зборів.
Батьківські конференції. Важливою формою групової роботи з батьками є конференція. Конференцію доречно проводити як обмін досвідом з виховання дітей або як обмін думками з певної проблеми. Предметом обговорення батьківської конференції в школі частіше бувають насущні проблеми навчального закладу: ремонт школи, моральні й естетичні аспекти організації шкільних свят та ін.. Батьківські конференції повинні обговорювати насущні проблеми суспільства, активними членами якого стануть діти. Проблеми конфліктів батьків і дітей та шляхи виходу з них, наркотики, сексуальне виховання в сім’ї – ось теми батьківських конференцій. Батьківські конференції повинні готуватися дуже ретельно, з обов’язковою участю психолога, соціального педагога, які працюють в школі. До завдань підготовки належить проведення соціологічних і психологічних досліджень з проблеми конференції та їх аналіз, а також ознайомлення учасників конференції з результатами досліджень. Активними учасниками конференції виступають самі батьки. Вони готують аналіз проблеми з позиції власного досвіду. Важливою рисою конференції є те, що вона приймає певні рішення або окреслює заходи щодо вирішення проблеми.
Індивідуальні консультації. Індивідуальні консультації проводяться з ініціативи батьків або з ініціативи вчителя. Приводом для запрошення батьків на консультацію є результати спостережень педагога за дитиною, проблеми спілкування дитини із класом і педагогами, конфліктна ситуація й ін.. У ході індивідуальної консультації педагог повинен уважно слухати батьків і всім своїм поводженням сприяти тому, щоб вони охоче розповідали про свою дитину якнайбільше. Чим більше відомостей класний керівник, соціальний педагог або заступник директора з виховної роботи має про кожну дитину, тим більше шансів створити їй нормальні умови для становлення. Кожна консультація закінчується рекомендаціями з виховання дитини. Рекомендації можуть бути письмовими або усними. Індивідуальна консультація повинна мати ознайомлювальний характер і сприяти створенню позитивного контакту між батьком і вчителем. Учитель повинен дати батькам можливість розповісти йому все те, із чим вони хотіли б ознайомити вчителя, у неофіційній обстановці, і з’ясувати необхідне для своєї професійної роботи з дитиною, зокрема: 1) особливості здоров’я дитини; 2) її захоплення, інтереси; 3) переваги в спілкуванні в сім’ї; 4) поведінкові реакції; 5) особливості характеру; 6) мотивація навчання; 7) моральні цінності сім’ї; У ході індивідуальної консультації можна використовувати анкету «Моя дитина», яку батьки заповнюють разом. Орієнтовні запитання анкети: 1. Коли дитина народилася, то … 2. Найцікавішим у перші роки життя в ній було … 3. Про здоров’я можна сказати, що … 4. Ставлення дитини до школи було … тощо.
Бесіди. Бесіду найкраще використовувати з метою попередження конфліктних ситуацій між окремими педагогами й сім’єю. Використовувати бесіду в роботі з батьками необхідно для того, щоб налагодити довірливу атмосферу, виявити складні точки дотику в конфліктних ситуаціях. Результати бесіди не повинні ставати відомими, якщо хтось із учасників бесіди цього не хоче. У бесіді класний керівник повинен більше слухати й чути, а не захоплюватися повчаннями та порадами.
Відвідування учня вдома. Педагог повинен попереджувати про передбачуваний візит із вказівкою мети й дня. Відвідування можливе тільки після одержання дозволу батьків. Відвідування педагогом сім’ї повинне залишати в сім’ї гарне враження. Для цього необхідно поговорити на відверті теми, розпитати про традиції, звичаї, спільні справи й лише потім обговорити причину приходу вчителя в сім’ю. |
|
Корисні посилання |
-----------------------------
-----------------------------
-----------------------------
----------------------------- |
Зверніть увагу |
При відтворенні інформації з офіційного сайту Нижньоселищенської ЗОШ I-III ступенів посилання на nselishche.at.ua обов'язкове (для інтернет-ресурсів обовязкове гіперпосилання). |
|